Som i måske har bemærket, så kører der et mindre West Coast tema på SPOL OP!, som afsluttes med en lille konkurrence om 2 billetter til den kommende Xzibit og DJ Quik koncert, som afholdes på Train i Århus.

Jeg vil bestemt ikke lægge skjul ved, at specielt Xzibit og DJ Quik, hører blandt to af mine absolut favorit kunstnere fra vestkysten. Særligt Xzibit har en særlig plads, idet han var én af de aller første rappere, som jeg konsekvent og uden tøven skulle have ALT med. Min samling af obskure 90er westcoast udgivelser er rimelig omstændig, og det skyldes i høj grad et enkelt vers fra Xzibit - eller andre fra hans Likwit Crew, som jeg bare måtte eje.

I dagens anledning, undrede jeg mig derfor over, hvor mange tracks Xzibit og DJ Quik egentlig havde lavet sammen, og jeg må sige at resultatet overraskede mig, for det er godt nok ikke mange numre det er blevet til.

Ikke desto mindre, kunne det blive til en lille fed EP, under navnet "Live From LA", som består af de seks numre, hvor både Xzibit og DJ Quik optræder sammen. De tre første er decideret Xzibit og DJ Quik tracks, hvorimod de tre sidste track, blot er produceret af DJ Quik. Så hop ned og snup EPen, og hvis man er rigtig heldig, så vil nogle af nedenstående numre kunne opleves live på Train, nå de to legender indtager scenen sammen.
  1. Focus (Feat. Erick Sermon, Xzibit & DJ Quik)
  2. Sorry I'm away so much (Feat. Xzibit, DJ Quik & Suga Free)
  3. Poppin' off (Feat. Xzibit, DJ Quik & King T)
  4. Live from L.A. (Feat. Snoop Dogg, Xzibit & Ice Cube)
  5. In My Face (Feat. Xzibit & Hi-C)
  6. Ram Part Division (Feat. Xzibit)