Ugens SPOL OP! er selvfølgelig Århus Took It, som for elvte gang vanligt løber af stablen, den første weekend i oktober. Selvom jeg ikke just har været begejstret for dette års lineup - og derfor ikke selv tager turen, kan man ikke benægte at Århus Took It er et fedt koncept, der langt hen ad vejen lykkedes på rigtig mange fronter. Jeg har også sagt det før og jeg siger det gerne igen, bor man i eller omkring Århus, så er det til gengæld en no-brainer, billigere rap arrangement skal man lede meget længe efter og man ville være dum ikke at smide de 350 kr det koster, for ALLE tre dage.

Jeg må da også indrømme, at den planlagte dansk rap-kavalkade tiltrækker mig en del, men med to børn der skal passes, og en tur som altid minimum løber op i mellem 2-3.000 kr, så var det ikke helt nok for mig i år, specielt ikke med de tanker jeg i sin tid gjorde mig omkring det internationale lineup, og som jeg stadig 100% holder ved.

Nu hvor vi hastigt nærmer os dagen hvor selve arrangementet begynder, har folkene bag Århus Took It offentliggjort ovenstående video, som skal fungere som en lille appetitvækker for den førnævnte rap-kavalkade. I videoen finder man Kasper Spez, Pede B og SupaJan over klassiske rap bangere. Spez giver den over "Beskyt Din Nakke", som nok er et af mine yndlings dansk rap skæringer, og han gør det fandme godt. Pede B hipster-basher over Einar's "Poptøs", og det er et fantastisk vers, især hvis man er nede med hipster-bashing, og SupaJan hiver fat i Kongehusets "Ej Blåt Til Lyst", og er ret uinteressant - men han har nu også meget at leve op til, efter de to første præstationer.