Denne uge har uden tvivl stået i den danske hip hops tegn, hvilket ikke skal forstås som om der normalt ikke sker noget, men... eller, jo det skal det egentlig.

Ugens SPOL OP! går til 3 nævneværdige "nyheder" fra det danske hip hop land + en enkelt bobler, fra yderkants hip hop land.

Først var der selvfølgelig U$O og Niarns deltagelse ved "Hvem vil være millionær?", klippet er allerede nået godt rundt og hvis du mod forventning ikke skulle have tjekket det ud endnu, så benyt straks muligheden, det er top underholdning og forhåbentlig gentager de succesen ved næste medvirken d. 7. februar.

Så kom det nyeste og helt gratis mixtape fra Per Vers, under navnet "Smells Like Team Spirit 2" har han samlet en masse af de ting han har lavet "ved siden af" igennem de sidste 3 år. Derudover er der et download link til "Smells Like Team Spirit" (den første), når man downloader den - så det er lige 36 helt gratis kvalitets tracks fra Per V.

Hvis man ikke lige er på twitter kan mixtapet godt være gået nogle folk næsen forbi, specielt taget i betragtning af at Kanye og Jay's nyeste single droppede samme dag og tog meget af opmærksomheden, det er en skam, derfor vil jeg lige gøre mit her for at gøre opmærksom på det.

Til sidst blev det offentliggjort at L.O.C. endelig er klar med et nyt album. Albummet, som går under navnet "Libertiner", er planlagt til at ramme os allerede d. 14. marts. Da jeg personligt ikke var så vild med XXXCouture og det efterfølgende Selvmord, en tendens som jeg vælger at kalde Simon Kvammifiseringen af dansk rap (ord til OA), så håber jeg inderligt at han vender tilbage til den mere gængse hip hop formel - I'm conservative like that.

Som jeg har gjort det før, vil jeg bare endnu engang fremhæve det fantastiske "Fissehul" nummer, som er lavet af Oliver Kesi og Gilli, fra B.O.C. lejren. Nej, det er nok ikke hvad man decideret vil kalde hip hop, men det må siges at være "extended family". Grunden til de igen skal nævnes, er at de endelig har valgt at smide deres nummer op til gratis download, så man endelig kan have det i bedre kvalitet end et youtube-rip kan give.