King Tee - Thy Kingdom Come Cassette Sampler

Da jeg i sidste uge hev fat i King Tee's "Thy Kingdom Come" i sin originale udformning, tænkte jeg det ville være på sin plads at få afsluttet King Tee og hans tid med Aftermath én gang for alle. Den kvikke læser, vil huske at jeg nævnte et promo kassette bånd i det forrige indlæg, og nu har jeg så endelig fået fat i det bånd.

Jeg vil egentlig gerne lige advare og sige at det her er strictly for the nerds og kompletister, der er egentlig ikke så meget nyt at hente. Det betyder dog ikke at jeg ikke lige vil benytte muligheden for at knytte en kommentar eller to, specielt hvad angår et enkelt track.

For det første, så er der ingen og jeg mener INGEN som har lækket det her bånd på nettet endnu, så i den forstand er det endnu en SPOL OP! exclusive, som jeg selvfølgelig er super glad for. Netop det faktum, at det ikke har været lækket eller omtalt for den sags skyld, betyder også at ingen reelt set har vidst hvad der egentlig var på båndet, især hvorvidt der var tale om alternative versioner af de originale tracks.

Båndet indeholder to tracks og fire snippets, og ud over at de fire snippets bliver introduceret af henholdsvis Kid Frost, DJ Quik, King Tee og Shaquille O'Neil, så er der intet andet ved de numre som skiller sig ud. Tilbage står så "Psychic Pimp Hotline" og den velkendte første single "Got It Locked", hvor det i særdeleshed er "Psychic Pimp Hotline", som er interessant, dels fordi ingen har hørt nummeret før og så fordi der optræder et nummer med samme titel på The D.O.C.'s album "Deuce", hvilket har medført at mange folk troede der her var tale om en alternativ version med King Tee.

Det er der dog ikke, nummeret "Psychic Pimp Hotline" er i dette tilfælde blot en lille intro og det er på sin vis ret skuffende, taget i betragtning af at jeg har ledt efter det her bånd i knap 4 år, men samtidig er det også meget fedt, sådan helt officielt at kunne afkræfte/bekræfte en ret stor hip hop myte.

Afslutningsvis vil jeg gerne give en tak til Nixon fra The Seducers, som har været så sød at rippe båndet for mig, idet jeg ikke har en båndafspiller. Hvis man er nede med kompromisløs elektronika (no Trentemøller), så burde man tage at tjekke The Seducers ud, som består af Nixon og DJ Kruzh'Em.

Tryk her for at hente: King Tee - Thy Kingdom Come Cassette Sampler