Så er det igen blevet tid til at fremhæve en ting eller to, som man ikke måtte gå glip af i den forgangne uge.


Nate Dogg (1969-2011)
Ugens absolut største nyhed/tragedie, kom selvfølgelig i form af Nate Doggs alt for tidlige død. Der er egentlig ikke så meget at skrive, som ikke allerede er blevet skrevet, men jeg vil dog indrømme at lige netop hans død, er én af dem som virkelig kom som et chok for mig.

SPOL OP! interviewserie
Som i nok har bemærket så har der været nogle interviews her på bloggen, hvilket jeg jo ikke plejer. Hvis man ikke lige følge bloggen på Twitter eller læser med på RapSpot boardet, så kan det være i har undret jer lidt over hvad det egentlig går ud.

Meget kort, så er det et forsøg på at lave en interviewserie, hvor jeg hiver fat i nogle af de up-and-coming danske artister, som jeg finder aller mest interessante i og omkring Hip Hop scenen. Indtil videre er der planlagt 5 interviews i alt, og efter besøgstallene at dømme, så nyder i da også at læse dem.



The 30 Greatest Hip-Hop Demos - Complex.com
Complex.com plejer at være rimelig seje til at finde på nogle svedige koncepter, og dette er ingen undtagelse. Ved hjælp af Chairman Mao - en legendarisk skribent på The Source, har de nemlig samlet de 30 største og mest notoriske Hip-Hop demoer, i én dejlig artikel med masser af baggrundsviden.

Jeg vil dog sige, at det altid undrer mig at man laver den slags, og så ikke fører det 100% ud og sætter de pågældende bånd til download. Jeg ved complex.com er en "legitim" side, som måske er bange for at træde et par folk over tæerne, men det betyder netop også at de har forbindelserne til at føre det ud i livet.

Der skal dog ikke lægges skjul på, at jeg netop hiver fat i Hip Hop demoer, så snart jeg er færdig med mit ugentlige unreleased album projekt, og denne artikel kan hjælpe en hel del, i den sammenhæng.


Det var egentlig det i denne omgang, byd endelig selv ind, hvis der er noget i Hip Hop land, som du mener vi ikke må gå glip af.