Prozack Turner - Death, Taxes, and Prozack

Tilbage i 2003/2004 var Prozack Turner på mange folks læber. De fleste store pladeselskaber var alle på udkig efter den næste store hvide rapper, og med Prozack Turner så det ud til at DreamWorks havde fundet deres mand.

Som medlem af undergrundsgruppen "Foreign Legion", havde Prozack allerede cementeret sit navn, som ét af de største talenter, inden for hvad mange kategoriserer som den "alternative undergrund", hvor man finder navne som Atmosphere, Aesop Rock, Freestyle Fellowship, El-P, Sage Francis etc.. Men hvor alle disse i forvejen var tilknyttet deres egen lille bevægelse, Rhymesayers, Def-Jux, Project Blowed etc., så var Prozack en fri mand, der hurtigt så muligheden for at dyrke sin solokarriere inden for de store selskabers varme.

Og inde i varmen, det var han bestemt. For med en debut, der byder på Pete Rock, Alchemist, Organized Noize, Jay Dilla og ikke mindst Jake One produktioner, så må Prozack Turner uden tvivl have følt sig, som én af deres absolutte top-prioriteter. Desværre så Universal det ikke på samme facon, idet de efter et opkøb af DreamWorks, valgte at droppe Prozack's debut helt.

Jeg er ikke i tvivl om, at Universal har haft svært ved at se, præcis hvor de kunne placere en rapper som Prozack, og i den henseende ikke har set det rentabelt at promovere ham på et af deres underlabels. Det er uden tvivl en stor skam, og mange anseer den dag i dag Prozack Turner's debut, som ét af de bedste album der aldrig udkom, og som en decideret undergrundsklassiker.

I de efterfølgende år, er albummet blevet bootleget i stor stil, blandt andet af Prozack selv, som solgte det ved sine liveshows. Med tiden er det nærmest blevet en semi-officiel udgivelse, som endda er blevet solgt i de fleste musikforretningskæder, selvom albummet den dag i dag, aldrig har fået, det man ville kategorisere som en regulær udgivelse, samtidig med at Universal ikke har frigivet materialet.