Det har godt nok været en "slow news week" hvad angår hip hop, okay den nye Tribe Called Quest doku ramte Sundance og fik Phife til at græde, men når man ikke selv kan få lov til at se den, så er det lidt omsonst at fremhæve den. Så kom The Games nye mixtape "Purp & Patrone", hele verdenen taler om det men jeg har ikke fået det hørt, det er sikkert ganske udmærket men jeg er bare lidt træt af mixtapes for tiden og orker ikke rigtig at høre et dobbelt mixtape spækket med irriterende DJ drops. The Game og DJ Skee har lovet en no-DJ version, så det vil jeg hellere vente på.

Jeg kan dog godt fremhæve en enkelt ting, selvom hovedparten af jer nok kender det. Det drejer sig om den absolut bedste talk-podcast derude, nemlig Juan Epstein aka. A Puerto Rican and a Jew aka. Cypha Sounds & Peter Rosenberg.

Hvis man aldrig har hørt om dem/det, så misunder jeg dig for at have muligheden for at høre alle deres podcasts med nye ører. Det specielle ved deres podcast, kommer i kraft af deres job hos Hot97, som giver dem muligheden for at have nogle af de største rappere med på podcasten, samtidig med at der virkelig går nørd i den. Det bedste er dog når Cypha og Rosenberg fortæller om deres noget mangelfulde sexliv og begynder at køre ud på vilde sidespor om alt mellem himmel og jord, som kunstnerne som regel er vilde med at fortsætte ned af.

Podcasten bliver overhovedet ikke opdateret jævnligt og på grund af en suspendering af Cypha hos Hot97, så det ud til at Juan Epstein ville forsvinde for altid. Men i sidste uge var Cypha tilbage på radio pinden og umiddelbart efter vendte de stærkt tilbage med endnu et afsnit af Juan Epstein, i denne omgang med Talib Kweli som gæst.

Tidligere gæster på Juan Epstein podcasten, tæller blandt andre Fat Joe, Hi Tek, Large Professor, Murs, Jay-Z, N*E*R*D, Big Daddy Kane, Souljah Boy, The Clipse, Q-Tip, Nelly, Redman, Method Man, EPMD og Noreaga.

Så skynd dig ind på dit iTunes og abonner på Juan Epstein, jeg lover dig du ikke vil blive skuffet og undgå måske at lytte til det i et stille arbejdsmiljø, da jeg kan garantere at du kommer til at grine højlydt mere end en enkelt gang.