Det er efterhånden ved at være et stykke tid siden at jeg har haft en Ugens SPOL OP!, ikke fordi jeg ikke har haft tid eller lyst, men mere fordi det ikke altid er lige nemt at finde én ting, som man helt synes fortjener (eller kan fylde) et helt eget indlæg. Derfor vil konceptet blive ændret lidt, så jeg istedet fremhæver flere nyheder i stedet for udelukkende at fokusere på én enkelt.


I denne uge, står jeg dog i den situation at alle tre ting jeg vil fremhæve godt kunne have haft deres helt eget indlæg, men sådan er det nu engang.











OnPoint.dk
Det første jeg vil fremhæve er RapSpots koncert kalender - OnPoint, som endelig er klar i sin 3.0 (tror jeg det må blive) version. OnPoint har altid haft den mest omfattende kalender af "urban" events, men måtte desværre se sig lukket, på grund af manglende frivillige kræfter. Nu er den dog tilbage i en endnu bedre version, hvor det blandt andet er muligt selv at tilføje sine egen arrangementer.

Så husk at tjekke OnPoint.dk ud, næste gang du vil vide hvad der rykker af hip hop koncerter og arrangementer.

OFWGKTA
OFWGKTA aka. Odd Future Wolf Gang Kill Them All er et kunstner kollektiv som jeg egentlig ikke vil skrive så meget om, da jeg hellere vil anbefale at man selv udforsker deres musik og univers, og med hele 10 gratis udgivelser til fri download på deres hjemmeside - oddfuture.com, så kan jeg garantere for, at der er noget at gribe fat i.

Tjek deres live optræden på Fallon tidligere på ugen, og se hvorfor de bliver hyldet som nogle af de mest originale og interessante kunstnere på hip hop scenen lige nu, og hvorfor man ikke kan kalde sig en relevant hip hop blog, uden i det mindste at anerkende deres eksistens. Men er der reelt noget om snakken, eller er det hele bare hype, fra en flok mennesker der i for lang tid har brokket sig over status quo i hop hop?


Oliver Kesi / B.O.C.
Hvis man ikke kan kalde sig en relevant hip hop blog uden at komme uden om OFWGKTA, så vil jeg sige det samme gør sig gældende med hensyn til Oliver Kesi og hans B.O.C. crew herhjemme.

Efter lidt hype-building, er Kesi endelig klar med sit nyeste udspil - "Stadig den bedste", som ud over Benny Jamz og Gilli også bliver gæstet af (Street)Mass. Ud over at Kesi formår at leve op til den høje standard som blev lagt for dagen med "Fissehul" - som da også er blevet nævnt her før, så er det især den vedvarende kompromisløshed i musikken som gør Kesi og B.O.C. nogle af de mest interessante kunstnere at holde øje med lige nu - uanset om det er Grime eller Hip Hop scenen der kigges på.