Ugens SPOL OP! er endelig tilbage, jeg burde måske kalde det Månedens SPOL OP!, men det synes jeg er lige drastisk nok. Desuden så er der ikke nogen som har brokket sig endnu, hvilket betyder én af to ting, 1) i er ligeglade og besøger alligevel kun bloggen for konkurrencer/downloads eller 2) i synes det er okay, fordi i ved jeg altid leverer hvad jeg kan, når jeg kan (måske homo).

Anyway, nok snak om det, lad os i stedet gribe fat i nogle ting som har været værd at fremhæve i den forgangne uge.

Danskrap.dk - Back:Track
Danskrap.dk er tilbage i fuld effekt og med sig har de opfundet et nyt dejligt koncept, som jeg ville ønske jeg havde fundet på, men som jeg alligevel slet ikke har nok clout i miljøet til at hive i land.

Det drejer sig om Back:Track, hvor danskrap.dk hiver fat i en given kunstner og beder vedkommende om at give lidt baggrundsviden omkring et udvalgt nummer. Selvom der indtil videre kun er to historier oppe, med henholdsvis Per V og Niarn, så er det et super originalt koncept, og jeg håber at de kommer til at nå godt rundt omkring mange forskellige artister.


Big Ghost Chronicles
Big Ghost Chronicles er et mega late pass fra min side, til gengæld er jeg også lidt sur over, at der ikke er nogen som har introduceret mig for det noget før. Bloggen er ganske simpelt, en spoof over Ghostface Killah, og hvordan han eventuelt ville reagere på current-events. Det er rent ud sagt hylende morsomt og skribenten har 100% fanget Ghosts sprog og arrogance, som han udstråler i sine interviews og på sine plader.

Det bliver desuden kun sjovere af de kommentarer der optræder på bloggen, som er en ligevægt mellem folk som tror det er ægte og folk som spiller med, velvidende det er 100% fake. Ghost selv, har vist ikke helt fattet joken, og har allerede afskrevet sig bloggen på Twitter.


Jeppe Barslund & HipHopAnmeldelser præsenterer - LEFTOVERS2010
Hvis navnet Jeppe Barslund ikke lige siger jer noget, så kan jeg sige at han er manden bag hiphopanmeldelser.blogspot.com og én af dem, som nok står bag overvægten af de danske hip hop anmeldelser der bliver skrevet pt., hvor han ud over at skrive for sin egen blog også skriver for WOTS.dk.

Jeppe's blog har dog været sat lidt i bero her på det sidst, og jeg var i hvert fald én af dem som undrede mig lidt over hvorfor. Det viser sig dog, at han har haft travlt med at sammensætte sin egen lille compilation CD, som det nu er muligt at vinde. På CD'en optræder kunstnere som Kno, Pack FM, Shad, Celph Titled m.m., som Jeppe selv har kontaktet og indhentet tilladelse til for at anvende deres musik på udgivelsen, så man må sige at der er tale om lidt andet end en simpel bootleg udgivelse fra en blogger.

Hvis du vil have fat i CD'en, så hop ind på Jeppe's blog og læs hvordan du kan få fingrene i den, forhåbentlig giver det også Jeppe lidt incitament, til endnu engang at få sin blog op som en af sine første prioriteter - jeg har i hvert fald savnet en fast nyhedsstrøm derinde