Af alle indlæg jeg laver, så er Ugens SPOL OP! - underligt nok, det mest besværlige, hovedsageligt fordi jeg simpelthen fortænker det for meget.

I denne omgang prøver jeg derfor en ny tilgang, lettere inspirereret af en milliard andre blogs - og så må vi tage den derfra.

*links er i overskrifterne

SPOL OP!

Har du husket at hente SPÆKBRÆT (Knox, Mass, Tjes & Danny DaVinvi) EPen "Demoerne", det er en SPOL OP! eksklusiv, så se lige at få det gjort.

Der har hersket lidt tvivl omkring mit indlæg fra d. 1 april, det var IKKE en aprilsnar, historien er sand, og med lidt googling kan i finde en masse som underbygger den.

Jeg vil gerne anbefale flere at få sig en Twitter, der er masser af liv derinde efterhånden, og man får i hvert fald et lidt anderledes indblik i SPOL OP! - husk desuden at følge @JesusIsAHobo, som er en interessant rapper og/eller producer.

Arkivet af unreleased albums vokser uge for uge, og det bliver det ved med, indtil jeg er nået igennem alle dem jeg har i mit private stash, som jeg umiddelbart tror tæller en 20-30 albums endnu, derefter griber jeg fat i demoer. Hvis du er ny på bloggen, eller bare ikke har fået det gjort, så husk at du altid kan dykke ned i arkivet for at se hvad/hvem der er blevet dækket indtil videre.

Alle de andre

Jeg har tidligere skrevet lidt om DDS, og hvis i ikke følger med i deres grind, så ender i måske med at være svært bagud, hvad angår urban movements i Danmark. Deres interview med J. Cole, bliver nærmest negligeret her i andedammen, imens de aller største blogs/hjemmesider "over there" stritter godt og grundigt med ørerne, for at se hvad de unge fyre ellers har at komme med. Så lad os droppe navlepilleriet for en stund, og nyde at nogle nye unge profiler, prøver at tage dansk hip hop formidling ned ad nogle nye veje.

Nate Dogg RIP
Nate Dogg fortsætter med at præge hip hop land, og der dukker stadig ting op som er værd at tjekke op for i den sammenhæng:
Bare en generel anbefaling om at få tjekket Nardwuar ud, i kender ham sikkert alle, så dette er mere en just-in-case anbefaling, specielt her på det sidste, hvor han har interviewet en del rappere ved SXSW.

Siden starten af 2011, har 50 Cent frigivet det ene dope "freestyle" efter det andet. Indtil videre er han oppe på en 14-15 stykker, og selvom jeg 100% kommer til at lave et indlæg hvor jeg samler dem alle, når han engang er færdig, så skal i da ikke snyde jer selv for at tjekke dem ud som han har nået indtil videre, de fleste er dog youtube links og ikke D/L links - sorry.

Jeg har desværre endnu ikke fået tid til virkelig at dykke ned i "The Wire" - ud over først sæson, men denne her artikel giver mig blot endnu mere lyst. Heri forestiller Joy DeLyria og Sean Michael Robinson sig, hvordan The Wire ville udspille sig, som en Dickensiansk novelle samling fra 1800 tallet - genialt!

Sindsyg fed, informativ og gennemgribende artikel fra "Passion of the Weiss" bloggen (er det vel), som beskriver Wu-Tangs forretningsmæssige foretagender og udvikling.