Det er med en vis glæde at jeg kan præsentere nedenstående indlæg, der forhåbentlig kan blive et nyt element der kan opstå i ny og næ her på bloggen.

SPÆKBRÆT er danmarks nyeste supergruppe, bestående af Knox, Tjes Boogie, Danny DaVinci (aka. D-Sign) og ikke mindst Mass, som vi alle kender fra Klyng ’Em Up Klan kollektivet, som - ud over de førnævnte, også indbefatter Zito, Warm, Rocc & Gahrn, Clemens, L:Ron:Harald, Ruus og Cruz – der sammen med Danny DaVinci udgør N.O.B.L.E.

Det specielle ved netop SPÆKBRÆT – ud over deres sammensætning, er dog også at tre af de fire medlemmer, alle tidligere har svoret til den engelsksprogede rap, og selvom det efterhånden er ved at være et par år siden at Knox og Tjes Boogie skiftede til modersmålet, så er det første gang vi hører Danny DaVinci på dansk.

Planerne for SPÆKBRÆT er for så vidt ukendte, men hypen har været stor og modtagelsen af deres første tracks har været god, så forhåbentlig kommer vi til at høre meget mere fra SPÆKBRÆT i fremtiden. Jeg ville i hvert fald lyve, hvis jeg sagde jeg ikke var fan, og personligt ser meget frem til en eventuelt kommende plade, men mon ikke vi i hvert fald skal vente til Knox, Tjes og Mass alle har udgivet deres kommende projekter, før vi kan gøre os nogen forhåbninger?

Indtil da, har vi i hvert fald deres første fem tracks, som mere eller mindre må kategoriseres som demoer. Tre af de fem tracks, har tidligere været sat til download, men jeg kontaktede SPÆKBRÆT og forhørte om de ville indvilge i at frigive alle numrene, så jeg kunne forkæle deres fans og mine læsere med en lille demo EP. Det ville de heldigvis gerne og det er jeg selvfølgelig super glad for – og håber også i bliver det.