Krumb Snatcha & DJ Jemani - No Weapon Formed Against Me Shall Prosper

Ugens unreleased, er endnu engang en lidt spøjs en af slagsen, for på den ene side bliver den præsenteret som en decideret unreleased plade, men på den anden side så var det først da den blev lækket, at nogen nogensinde havde hørt om den. Historien er som følger;

Albummet dukker op på min radar i november 2008, idet det pludselig bliver leaket på WYDU bloggen - som nu går under navnet Bloggerhouse, som en "highly anticipated & unreleased CD". Nu har jeg sådan set været en rimelig aktiv Krumb Snatcha entusiast, men jeg havde godt nok aldrig hørt om denne udgivelse før, og bestemt ikke som en "highly anticipated" udgivelse - jeg kan faktisk den dag i dag ikke finde noget som helst om udgivelsen. Albummet blev leaket af DJ Jemani selv, som jeg faktisk heller ikke ved noget som helst om, og bortset fra få remix projekter og et par mixtapes, ser det faktisk heller ikke ud som om han har lavet vildt meget - jeg kan jo selvfølgelig tage fejl.

Krumb Snatcha er derimod betydeligvis mere kendt i miljøet, både som en del af Gang Starr Foundation - med stor opbakning fra DJ Premier, men også for sine anerkendte optrædender på prominente projekter. Til trods for det fine selskab, har han dog aldrig formået at bryde helt igennem, og har blandt andet forpurret en deal hos et major label på grund af umodenhed.

En nedskydning og en fængselafsoning senere, er det dog lykkedes Krumb at falde til ro og få udgivet nogle relativt vel-modtaget albums. Nu om dage går han også blot under KS, men jeg ved ikke om det er et officielt navneskift, og er blevet en del af Wu-Tang Manegement rosteren, der så småt er begyndt at genopbygge Krumb Snatcha brandet.

Ud over den generelle mystik ved udgivelsen, så manglede der også opdrindeligt to tracks, dette er ikke en fejl, men et decideret valg fra DJ Jemani's side. Der har været en anmodning om at få tracksene, for at samle en komplet version, men til det har han blot svaret "Your not getting tracks 6 or 17 just yet ! WE WILL REVEAL THAT REASON LATER ! those are the songs we will release seperate at a later notice so dont be a chump. either you enjoy the music or you dont so dont be a herb nerd type ! 100" (han virker sympatisk). Min plan var selvfølgelig at vente på at de to tracks dukkede op, for derefter at samle en komplet version, men som tiden er gået er det kun det ene - "Starvin", som er dukket op. Uanset hvad, så opdaterer jeg selvfølgelig indlægget, når/hvis jeg får samlet en komplet version.

Jeg hørte albummet en del lige da det blev frigivet, og med 20+ tracks er der masser at gribe fat i. Måske skyldes det de spredte DJ Jemani drops, eller også er det bare fordi jeg ikke kan finde nogen som helst information om projektet, men Jeg må ærligt indrømme at det mest af alt føltes som et mixtape, og det ville ikke komme bag på mig hvis det blot blev præsenteret som en "highly anticipated & unreleased CD" for at få lidt hype. Hvis ikke det var fordi det blev lækket af DJ Jemani selv og senere dukkede op på Krumb Snatchas egen MySpace side, så var den bestemt også blevet kategoriseret som en ubekræftet bootleg.