Så er det endelig blevet tid til endnu en omgang "Whose house?", jeg ved godt jeg har sovet lidt i timen og jeg undskylder mange gang, men det skyldes udelukkende travlhed. Som gen-opstart på konceptet, har jeg fået lidt hjælp fra én af de nye personligheder på den dansk blog scene, nemlig hovedmanden bag DrozDailySteezin bloggen, som er i gang med at definere hvordan urban blogging anno 2011 skal se ud i Danmark.

Jeg håber i vil tage godt imod Danijel Drux' liste, og husk at i altid kan byde ind med jeres egne must-hear-tracks i kommentarerne.

1) Kendrick Lamar - Average Joe
Dette track beskriver Kendrick Lamar rimelig godt, hvis du ikke kender til ham. Kendrick Lamar's O(verly) D(edicated) er måske et af mine yndlings mixtapes nogensinde. Ja det er store ord, men kan lytte til det fra start til slut op til flere gange. Han er helt klart en af de dygtigste nye rappere derude.

2) Freddie Gibbs - National Anthem (Fuck The World)
Freddie Gibbs er den eneste rapper der minder mig om 2pac. Jaja nu siger i sikkert der er ingen der minder om 2pac osv. Men!! For det første ligner han ham lidt, og for det andet er det lang tid siden jeg har set en med sådan en tilgang til industrien. Han gir ikke en fuck og siger hans mening lige ud, og er ikke bange for hvad pladeselskaber og andre rappere mener. Han bringer 90´er gangsta rap tilbage. Det var også mega sjovt at interviewe ham, da han svinede J.Cole lidt til og kaldte ham Holywood. Lyt til hans flow på tracket - det er KILLER!!

3) J. Cole - Premeditated Murder
Yndlings nummer fra nr.1 yndlings rapper af de nye. Tror at jeg ser frem til hans album ligesom jeg så frem til "Real Talk" med Fabolous.

4) Big K.R.I.T. - Players Ballad (Feat. Raheem DeVaugh)
Big K.R.I.T. bringer den der sydlige behaglige Outkast, UGK, Dungeon Family osv lyd tilbage. Dette track skal bare nydes !

5) Black Milk - Closed Chapter (Feat. Mr. Porter)
Arhhh men det der beat er jo alt for SINDSYGT! FUCK! Også er det fedt at se at Black Milk har forbedret sit rap game.

6) Vado - Large On The Streets
Kraftige punchlines, fedt Big L sample. Vado er Harlems fremtid. Huuuuh !

7) Danny Brown - Nowhere 2 Go
Har ikke lyttet så meget til Danny Brown fra Detroit, men dette track er det man kalder en BANGER! Hør kun sangen - lad vær med at se videoen, det giver sangen et helt andet touch.

8) Fashawn - Just Another Day (Feat. Gilbere Forte)
Dette track ligger faktisk nr 1 på min iTunes. Det siger nok om hvor meget jeg elsker dette track. Omkvædet og beatet får mig til at svæve på en sky.

Husk at tjekke Fashawn ud den 27 Maj på RUST.

9) XV - Textbook Stuff" (Feat. Kendrick Lamar)
XV er en rapper jeg ikke rigtigt kan finde ud af. På nogen tracks er han for sindsyg og så er der andre hvor han virkelig er wack. Men dette track er super dope, og Kendrick Lamar skuffer ALDRIG!

10) Wiz Khalifa - The Thrill
Nok den mest chilleren sang jeg har hørt længe. Kan ikke la' vær med at være glad når jeg hører dette track. Originalen "Walking on a dream" med Empire Of The Sun er også heftig nok.

(BONUS TRACK) Fabolous - Breathe
Fedeste track fra 2000-2011. Mit yndlings track nogensinde!