Så skete det endelig, min aller første dag på Roskilde Festival. Indtil videre havde jeg blot set nogle af de omkringliggende aktiviteter og lokationer, og selv om jeg i kraft af mit mediearmbånd, allerede havde lavet de første 5 runder på festivalspladsen, inden den officielle åbning, så var jeg alligevel ret spændt på at se, præcis hvordan Roskilde Festival gjorde sig til, med tændte og veloplagte festivalsgængere iblandt de mange boder og scener.


Som det nu engang bør, så var denne dag på Roskilde Festival, en dag som stod i regnens tegn. Faktisk, i en sådan grad, at den store festivals plads nærmest lå øde hen, da jeg første gang besluttede mig for at begive mig ud i mængden en lille time inden Black Milk skulle åbne Cosmopol. Regnen havde skudt mylderet af mennesker ind i de små boder og telte rundt omkring, og ved første øjekast havde jeg nær frygtet at den kære Black Milk måtte åbne scenen mutters alene.

Da klokken efterhånden nærmede sig en halv time til showstart, begav jeg mig stille og roligt hen til det tomme Cosmopol telt, og efterhånden som de første begyndte at ankomme, var min umiddelbare vurdering at han nok ville ende med at rocke for et halvfyldt telt... der tog jeg dog grueligt fejl.

Som minutterne nærmede sig, blev teltet fyldt op af den ene løbende flok våde festivalsgæster efter den anden, og på rekord tid blev stedet fyldt næsten til randen af dedikerede fans, såvel som nysgerrige, som blot håbede på en god koncert oplevelse - og det fik de, men det kan du læse mere om i min anmeldelse af koncerten.

Efter en stram time i selskab med Black Milk, var det allerede tid til at sige tak for denne første dag på Roskilde Festival, som ikke bød på andet, til det hip hop søgende publikum denne aften. Men med den gode stemning, glæder jeg mig allerede til i morgen, som kommer til at byde på langt flere koncerter, hvor især Atmosphere er must-see for den dedikerede hip hopper.