I har altid givet udtryk for at i godt kan lide mine små "Whose House?" indlæg, og eftersom det er ved at være meget lang tid siden at jeg sidst har lavet den slags, så tænkte jeg, at Roskilde Festivalen 2011 kunne være et godt påskud for at få det kickstartet igen.

Big Boi må nok siges at være Roskilde Festivalens absolutte hovednavn hvad angår hip hop programmet i år. Bevares OFWGKTA er et scoop, men de når ikke Big Boi til sokkeholderne, hvad angår bagkatalog og påvirkning af denne hersens kultur vi ynder at kalde hip hop.

Jeg havde mange overvejelser omkring hvordan netop Big Boi skulle præsenteres, på den ene side kunne jeg have lavet et klassisk SPOL OP! indlæg med en masse tracks, måske endda en "Dynamisk Duo" med alle Outkast numre, som ikke optrådte på deres regulære albums, men på den anden side, så er det allerede på to-do listen, så hvorfor ikke noget helt andet.

I min søgen efter lidt Big Boi goodness, faldt jeg så over nedenstående top 10, som er lavet af Big Boi selv og repræsenterer hans foretrukne tracks fra 2010. Det er et fint indblik i Big Boi's smag, hvis man ser bort fra alt selvpromoen, og noget som der måske ikke havde været plads til på SPOL OP! under normale omstændigheder.
  1. Nothing on You remix – B.O.B., Bruno Mars & Big Boi
  2. Shutterbugg – Big Boi
  3. Fuck You – Cee Lo Green
  4. Tight Rope – Janelle Monáe & Big Boi
  5. Exhibit C – Jay Electronica
  6. Power – Kanye West & Dwele
  7. BMF (Blowing Money Fast) – Rick Ross & Styles P
  8. Soldier of Love – Sade
  9. How I got Over – The Roots
  10. Put it Down – Bun B & Drake